Op weg naar Kruger

12 oktober 2017 - Richards Bay, Zuid-Afrika

Hoi lieve allemaal, eindelijk weer Wifi. Van Ifafa beach zijn we gereden naar onze Marktplaats vrienden in Mount Edgecombe net boven Durban en man wat zijn we daar verwend in hun mooie huis. Eigen slaapkamer en badkamer, heerlijk eten en ongekende gastvrijheid van Be en Chris! Wat is het toch ongelooflijk dat je Be drie uur in Nederland hebt gesproken en enkele maanden later je het gevoel krijgt of je ze al jaren kent! Nogmaals dank Be en Chris, we hadden een fantastische week bij jullie en zullen het nooit vergeten! Tot over een lange tijd in Frankrijk.

Vandaar zijn we gereden naar Hluwhluawe ( Slusluwe) nationaal park en Imfolosi! In het eerste park ontzettend veel wild gezien en circa 14 Rhino's. Nog een leuk verhaal is dat we op een uitkijkpost in het park een troep olifanten zagen in het water en Jan wilde uit de auto om betere foto's te maken... Hetgeen natuurlijk ten strengste verboden is, maar jullie kennen Jan. Hij zag er geen gevaar in op dit punt in het park. Hij stapt uit en loopt circa 10 meter van de auto vandaan en ik blijf achter het stuur in de auto zitten plotseling hoor ik naast de auto een tak breken en wat staat er op 1 meter naast me, een RHINO!!!!!!! Ik roep Jan kom terug, Jan kom terug maar hij denkt wat is er nu weer. Hij kuiert op z'n dooie gemak richting de auto en ik roep Jan, met daarbij enkele krachttermen, kom snel in de auto. Toen realiseerde hij zich dat het menens was, pfff. Dit flikt hij dus nooit meer, ha, ha. Jantje realiseerde zich weer even dat je in Afrika niet ondeugend mag en kan zijn.

Tussendoor hebben we een nacht geslapen op de campsite van een privé wildpark Bonamazi waar we na 5 minuten van de eigenaar toestemming kregen om zelf door zijn park te rijden omdat hij onze Bushi zo'n waanzinnig mooie camper vond. Daarvoor nog geslapen bij Bushbaby campsite ( Nederlandse eigenaar uit Breda!) en de volgende dag Umfulosi Nat.park bezocht waar helaas niets te zien was! Gort droog en zeer slechte wegen.
Doorgereden naar Richards bay caravan park naar Sodwana bay en vandaar naar Kosi Bay. In Kosi Bay wilden we afgelopen zaterdag naar het strand rijden en daar ging het mis!!!! Bushi ging door zijn bladveren op een super slechte zandweg. De auto omgekeerd naar de campsite en een noodreparatie uitgevoerd met een stuk hout tussen de bladen en het chassis. Ongelooflijk veel hulp gehad van de eigenaar van de camp site Palm Tree Lodge. Ongelooflijk lieve mensen daar! Hij hielp mee met repareren en hij wist een goede garage in Richards Bay. Afspraak voor ons gemaakt en wij afgelopen dinsdag weer 250 km terug naar Richards Bay. Gisteren aangekomen op de camp site en vanochtend naar de garage voor nieuwe bladen (zwaardere)! Blijken ze toch niet de juiste in voorraad te hebben omdat ze dachten dat Bushi jonger was en ze waren vergeten door te vragen:: shit! Auto staat daar nu op diverse krikken en wij zijn nu in een B&;B in Empangeni, vlakbij Richards Bay. Morgenochtend hopen ze het juiste pakket binnen te krijgen en dan kunnen we hopelijk ons avontuur weer vervolgen.

Het plan is om vanaf hier door Swaziland naar Kruger te rijden en vandaar dwars over te steken naar Mozambique en dan langs de kust naar boven richting Malawi. Wordt vervolgd! Dikke kus allemaal.

1. Hein@Joke Hendriksen:
    12 oktober 2017
    Prachtige avonturen. Spannend en leuk, zolang het maar goed afloopt!!! Rhino's zijn gevaarlijker voor de mens dan leeuwen. Succes met de noodreperatie. We hopen dat Bushi gauw weer "op zijn bandjes staat". Goede reis verder.
  2. Frans van Dijk:
    12 oktober 2017
    Leuk verhaal luitjes. Rhino naast de auto klinkt inderdaad meer als Afrika, dan sommige vorige (strand) belevenissen ... ;-)
    Wat leuk ook om goeie lokale contacten te hebben, en zo gastvrij! Bushi weer op z'n pootjes?
    Veel plezier in Kruger.... keep the stories coming !
  3. Hans Kooren:
    12 oktober 2017
    Eerste berichtje van mij maar enof ik jullie volg. Geniet er echt van. Daar beleef je nog eens wat. Ik ben narrow escapes wel gewend met m'n bootje maar dit is toch echt van een andere orde. En dan zitten jullie nu nog in een soort van '' ontwikkeld'' land van Afrika. Dat beloofd wat voor de toekomst. Jammer van Bushi. En dan ben je nog wel zo goed voorbereid maar tegen Afrika is blijkbaar niets bestand. Jullie gelukkig wel dus geniet met vaten!
  4. Jolanda Meertens:
    12 oktober 2017
    Pff.. wat een verhaal. Echt iets voor Jan zo op zijn dooie gemakkie terug lopen😂😂😂. En dan die schokbrekers gelukkig niet in de middle of nowere😅. Leuk om jullie ervaringen zo te volgen. Is het weer inmiddels al wat beter? Groetjes Jolanda
  5. Gezina:
    12 oktober 2017
    Wat een verhaal. He broer......geen gekke dingen meer doen he? Ik wil je wel heel zien als ik naar jullie toe kom. 😉
  6. Mirjam:
    12 oktober 2017
    Wow, het worden weer de sterke verhalen van vroeger, Karin! Jan, jongen, doe nou maar voorzichtig...met je rug. Trouwens Karin, jij hebt volgens mij op Marktplaats áltijd heel veel geluk.
    We zijn benieuwd naar de volgende avonturen.
    Liefs, Frank en Mirjam
  7. Sieneke:
    14 oktober 2017
    Wat een avontuur! Er zullen nog vele volgen 😜 . Enjoy !!