Eindelijk vertrokken!

11 augustus 2017 - Port Elizabeth, Zuid-Afrika

EINDELIJK is het dan zover mensen: de Van Dijkjes hebben de Toyota Landcruiser camper met de naam "Bushi" maandag 31 juli naar Zeebrugge gebracht waar hij 4 augustus jl., is vertrokken naar Port Elizabeth te Zuid Afrika!

Koos en Marleen boden ons de 30e juli een slaapplaats aan in Tholen zodat we al een eindje op weg waren vanaf Monster naar Zeebrugge. Tjonge wat zijn we daar verwend door onze vrienden! Niet alleen diner, bed- en breackfast...maar daarbij ook Marleen de UP mogen gebruiken zodat we uit Zeebrugge weer snel weg konden rijden. Naomi was zo lief ons weer in Tholen op te halen dus dat liep gesmeerd!. Het Duitse bedrijf "Seabridge" heeft ons beloofd dat ons huis op vier wielen bij hen in goede handen is en rond 24 augustus opgehaald kan worden in de haven van PE. Er zit voor ons niets anders op dan te vertrouwen op de ongeëvenaarde Duitse punktlichkeit en dat de zee zich tijdens de reis een beetje rustig houdt en Bushi (combinatie van de namen van onze honden Ushi en Bernard) ongeschonden aankomt hier in PE. Ushi en Bernard zijn in liefdevolle handen achtergebleven bij Sjoerd en Naomi te Monster en dat gaat helemaal goed komen daar aan het strand in hun mooie nieuwe huis. We zullen ze alle vier missen! Op dit moment zijn we aan het bijkomen in een guesthouse in PE waar helemaal niets te beleven valt en dat was precies wat we nodig hadden ( jullie kennen de horror verhalen over de papieren rompslomp die we gelukkig achter de rug hebben). Het ging bijna nog mis op Schiphol waar ze weigerden ons in te checken omdat we geen papieren bewijs hadden dat de auto SA binnen 90 dagen zou gaan verlaten!!!! Er zat niets anders op dan een enkele vliegreis erbij te boeken naar Zimbabwe voor twee personen! Gelukkig werden we op Schiphol  vergezeld door drie fantastische meiden: Gezina, Marleen en Nancy! De laatste twee kwamen ons geheel onverwacht uitzwaaien en de eerste bracht ons daarbij ook nog naar het vliegveld toe. Wat een fijn gevoel is het dat we zoveel aandacht en liefde om ons heen voelden op dat moment! Thnx girls it was a great moment for us.

1. Hein@Joke Hendriksen:
    11 augustus 2017
    Ja, Port Elisabeth is echt heel saai. Prima om uit te rusten, maar misschien toch maar een auto huren en de kust langs naar Port Alfred of de binnenlanden in, bijvoorbeeld het Addo E.Park? Maar ja, dan ben je een paar dagen verder en dat schiet ook niet op. Hopelijk hebben jullie een paar goede boeken of iets dergelijks. Aftellen tot de 24e dus, nog ruim 12 dagen te gaan.
    Toitoitoi en maar hopen dat jullie "huisje" gauw komt.
  2. Frans van Dijk:
    14 augustus 2017
    hee luitjes, mooi verhaal ;-)
    als jullie geen zin hebben zelf te rijden, wij hebben erg veel gebruik gemaakt van Uber, fantastisch, weet niet of jullie de app hebben, en of het daar ook zo werkt, maar het is een (goedkope) uitkomst. Veel plezier
  3. Marleen:
    15 augustus 2017
    Zwaaiend totdat jullie echt uit ons gezichtsveld verdwenen waren, zijn we vervolgens aan de wijn en de bitterballen gegaan om te proosten op jullie goeie vlucht en toekomst.
    Leuk om jullie nu te kunnen volgen via deze blog.
    Relaxen, genieten , kortom...hakuna matata! Xxx
  4. Karin en Jan:
    17 augustus 2017
    Ha, ha, leuk om te lezen Marleen!

Ja, we maken hier ook veelvuldig gebruik van "Uber" Frans, ongeveer € 0,60 cent per ritje, hoeft je grote broer niet te lopen!