Het avontuur is begonnen!

7 september 2017 - Port Elizabeth, Zuid-Afrika

Het heeft even geduurd maar we zijn weer online! Waar zal ik beginnen: bij de bezochte camp sites, de bizarre dingen die we onderweg hebben meegemaakt of onze eerste safari in Addo Elephant park? Misschien bij het begin. We vertrokken op woensdag richting Colchester en hebben drie dagen gebivakkeerd op de camping Pearsons Park. Een schitterende langgerekte camping aan een lagune ( zie filmpje). Onze eerste prioriteit daar was de camper opnieuw inrichten en alle spullen aan de buitenkant ophangen (fietsen, kisten en de lier). Nadat dat klaar was zijn we een hele dag in Addo geweest. Veel gezien maar zoals te verwachten, veel olifanten maar ook hyena's een jackel, buffels, zebra's en veel verschillende antilopen.
Daarna doorgereden naar Bulungulu Lodge! Op de snelweg zagen we plotseling een vrachtwagen voor ons scherp naar rechts uitwijken! Binnen enkele seconden wij ook want wat was er aan de hand......er zat een kerel midden op de weg en z'n maat probeerde hem er af te trekken en begon hem op z'n kop te slaan toen dat hem niet lukte! Pffffff , gelukkig hebben ook wij hem kunnen ontwijken. Hoe het achter ons afgelopen is hebben we niet meer meegekregen dus of ze allebei nog leven, geen idee?

Het laatste stuk vanaf de snelweg was maar 35 km dus dat moest gaan lukken toen we om 16.00 uur de snelweg verlieten! Helaas het was een hell of a trip! Berg op, berg af op zeer slechte onverharde wegen dus we kwamen daar in het donker aan.
Daarbij waren wij op twee mensen na de enige gasten. De volgende ochtend was het uitzicht en het strand adembenemend! Ook een leuk detail is dat we daar voor de eerste keer in ons leven kennis maakten met een zogenaamde Rocket shower! Je steekt een bakje paraffine aan waardoor een lange pijp gaat branden als bij een schoorsteen brand, ha, ha! Binnen enkele seconden warm water. De techniek staat voor niets. Na twee nachten vertrokken en we moesten circa 50% van dezelfde shitweg opnieuw nemen richting Coffee Bay......wordt vervolgd!

1. Ingrid en Cees:
    7 september 2017
    Leuk om jullie zo te volgen. heel veel plezier daar.
  2. Kees en Marie-Colien:
    7 september 2017
    Hoi Jan en Karin, wat zijn jullie met geweldig avontuur bezig. Heel veel plezier, en wel zijn heel nieuwsgierig naar het vervolg van jullie avontuur. Veel liefs Kees en MC
  3. William:
    8 september 2017
    Mooi om mee te leven blijf nieuwsgierig 😘
  4. Elske:
    8 september 2017
    Sowww, bijzonder om te lezen. Dan hebben we toch een heel klein beetje Afrikaans avontuur hier.
    Veel plezier!
  5. Hein@Joke Hendriksen:
    8 september 2017
    Herkenbaar. In gedachten en met veel plezier we een beetje met jullie mee. Vorig jaar waren we twee dagen in Addo. Wat die mannen op de weg betreft: blijf goed uitkijken, niet alleen omdat je niemand wilt aanrijden, maar ook mag je je afvragen wat er met jullie gebeurt als je iemand aanrijdt???
  6. Rich en aanhang:
    12 september 2017
    De link is goed doorgekomen via mijn e-mail, we volgen jullie op de voet, hou je ogen open.
  7. Jolanda Meertens:
    26 september 2017
    Hoi Jan en Karin, nu kan ik ook mee genieten van jullie belevenissen! Super leuk. Groetjes Jolanda